Geen categorie

Zo promoot u als bedrijf uw product effectief

Stel u wil als bedrijf uw nieuwe product op de markt brengen. U kunt uw product op verschillende manieren onder de aandacht brengen. Eén hier is sampling. Maar wat is sampling?

Door sampling kan de beoogde doelgroep het product vasthouden, aanraken, inademen, beleven en echt ervaren onder gunstige voorwaarden. Op deze manier trek je klanten aan, want zien is geloven.

Uw product aan de man krijgen

Sampling kan voor goede resultaten zorgt wat betreft de attentiewaarde, dit houdt in dat het geslaagd is om de aandacht van het publiek te trekken. Door het uitdelen van samples krijgt het beoogde publiek het product daadwerkelijk in handen, daardoor worden zij vele male sneller getrokken om het product aan te schaffen. Het is dan ook handig dat ze het product op de zelfde plaats kunnen kopen.

Uit meerder onderzoeken is gebleken dat ruim 80% van alle Nederlanders sampling een van de prettigste manieren vindt om zo met een nieuw product in aanraking te komen. Door middel van campagnes is het dan ook mogelijk om een groter publiek te bereiken.

De campagne

Om een werkende campagne op te zetten is het van belang dat elk detail klopt. Dit zijn nog al een paar details. Het begint bij het concept. Welk product zult u gaan uitdelen, welke locatie(s) heeft u hiervoor uitgekozen, hoe wilt u dit doen? Dit zijn verschillende soorten vragen waar u goed bij stil moet staan. Ook moet u denken aan de uitstraling, welke kleding zal het team dragen en hoe staat dit in verband met de campagne zodat dit nog steeds toegepast kan worden? Ook belangrijk: voelt uw team zich er prettig bij? Zij moeten tenslotte het product promoten, het is daarom belangrijk dat zij zich prettig voelen.

De uitstraling en omgeving

De uitstraling en de omgeving zijn de belangrijkste factoren, dit zorgt er namelijk voor dat de promoters zichtbaar zijn. Het staat of valt hierdoor. Tussen de vele winkelende mensen kan een team snel onzichtbaar worden, dit is natuurlijk iets wat men absoluut wil voorkomen. Dit kan door middel van een foodtruck, billboardwagen of een andere opvallende visual die gelijk je aandacht trekt.

Met kleine samples heeft u als bedrijf eindeloos veel mogelijkheden. Van bakfietsen tot scooters, alles is mogelijk. Bij grotere samples is het in ieder geval nodig om voldoende ruimte te hebben. Daarbij past een foodtruck of billboardwagen erg goed!

Koude samples

Bij veel producten hoeft er geen rekening gehouden te worden met de weersomstandigheden enzovoorts. Bij cold sampling, denk hierbij aan het uitdelen van verse samples, frisdrank en ijs, is er nog een logistieke uitdaging. Ten eerste is het ontzettend belangrijk dat verse producten onder de juiste omstandigheden worden bewaard, maar ook tijdens het uitdelen van deze producten is de juiste temperatuur vereist. Tijdens het transport kan er gewerkt worden met koelwagens. Daarnaast is het gebruikelijk koelplaten, koelboxen en crushed ice te werken.

Tijdens een campagne worden er stelselmatig controles uitgevoerd om te kijken of de temperatuur goed is. Dit wordt vrijwel altijd gedaan door de teamleiders.

Als u als bedrijf opzoek bent naar een bureau dat promotie werk doet, dan bent u bij Juice Promotions aan het goede adres.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *