Financieel,  Zakelijk

Zo hou je je bestaande klanten te vriend

Een tevreden klant is een terugkerende klant. Iemand die eerder al eens bij jou een product of dienst heeft afgenomen is sneller geneigd dat weer te doen, mits de ervaring goed was natuurlijk. Maar waar het op neer komt is dat het makkelijker is om aan bestaande klanten te verkopen dan om nieuwe klanten te werven. Daarom is het belangrijk dat je je klanten te vriend houdt. In dit artikel geef ik je drie tips voor het te vriend houden van je klanten, lees je mee?

Tip 1: Leer je klanten kennen

Om klanten te vriend te houden moet je ze echt leren kennen. Buiten dat klanten persoonlijk contact heel fijn vinden is heeft het ook als voordeel dat je ze goed leert kennen. Ga dus het gesprek aan met de klant en kom erachter wat de klant drijft in het leven en waarom hij of zij jou product of dienst heeft afgenomen. Met deze insights kan je natuurlijk weer nieuwe klanten bedienen.

Tip 2: Verwen je klanten zo nu en dan

Laat je klanten weten dat je ze waardeert. Dit doe je door ze bijvoorbeeld eens in de zoveel tijd een relatiegeschenk te geven. Dat geschenk laat je natuurlijk bedrukken met jouw naam of logo. Zo laat je je klanten weten dat je ze waardeert en dat je de moeite neemt voor ze. Het hoeft niet een heel duur geschenk te zijn, het gaat echt om het gebaar. Inspiratie opdoen voor een relatie geschenk? Neem hier dan eens een kijkje.

Tip 3: Loyaliteit programma

Denk een na over een loyaliteitsprogramma. Hiermee spreek je ook een blijk van waardering uit, maar beter nog je wint nieuwe klanten. Zoals eerder genoemd zijn je huidige klanten het snelst geneigd nog een product of dienst af te nemen, maar op de tweede plek komen vrienden van klanten. Niks werkt zo goed als mond tot mond reclame.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *