Geen categorie

Webwinkel logistiek

Zodra de klant op de kassa-knop klikt, begint hij al een bepaalde verwachting te voeden om de bestelling te ontvangen. Het is zeer waarschijnlijk dat hij vanaf dat moment zal beginnen met het raadplegen van de opvolging van de levering en zich zal afvragen “wanneer komt het product aan?”. Wanneer de levering aankomt, is het dat moment van geluk.

Het openen van de doos, het uitpakken van de kunststoffen en het vinden van de langverwachte bestelling is een ervaring die altijd zeer gewaardeerd wordt door degenen die in een online winkel kopen. Maar al deze magie kan worden geschaad als de winkelier zich geen zorgen maakt over het aanbieden van een efficiënte logistiek en dat betovert de klant van begin tot eind.

Daarom hebben we waardevolle tips voor u voorbereid om ervoor te zorgen dat uw e-commerce een goede ervaring zal bieden aan de consument die op uw winkel heeft gewed en graag zijn handen op de gewenste aankoop wil leggen.

Voorraadplanning en organisatie
Dit zijn sleutelwoorden voor het bereiken van succes in uw webwinkel logistiek. Vergeet niet dat de klant uw winkel binnenkomt om een product te kopen en dat de verkoop alleen levensvatbaar is als hij het product op voorraad vindt.

Daarom is het beschikbaar houden van het product essentieel om de verkoop effectief te maken. Hoewel het voor de hand ligt, is het nog steeds heel gebruikelijk dat de klant een product tegenkomt dat niet beschikbaar is. Gefrustreerd geeft hij misschien zelfs het bezoek aan uw site op bij een andere gelegenheid.

Besteed aandacht aan herdenkingsdata
Kerstmis en Zwarte Vrijdag zijn zeer belangrijke data voor e-commerce. Zonder voorbereiding op deze dagen is het echter onmogelijk om goede resultaten te bereiken.

Daarom, altijd aan het begin van een jaar beginnen na te denken over de acties die uw winkel zal verplaatsen door het hele jaar heen.

Met meer tijd om alles uit te voeren, zorgt u ervoor dat de beschikbare voorraad voldoende is om uw klanten op de belangrijkste data van het jaar te bedienen.

Elimineer uw voorraad zonder angst
Voorraad is geld en het laten staan is niet de beste optie. Als het product lange tijd opgeslagen is geweest, is het tijd om een promotie te promoten en snel van de hand te doen.

De kans dat zo’n item zichzelf in de loop van de tijd waardeert is zeer klein. Wat meestal gebeurt is tegengesteld, waardoor het steeds moeilijker wordt om het te verkopen.

Verzending van producten
Tenzij u alleen afhaalservice in de winkel aanbiedt, wordt de route die het product naar de klant thuis aflegt, meestal bepaald door het postkantoor of door een vervoerder waarmee u een contract hebt.

Hoewel het niet direct in uw handen is, is dit werk de volledige verantwoordelijkheid van de winkel. Daarom is het essentieel om voorzichtig te zijn met de keuze van het bedrijf dat uw verkoop zal vervoeren en dat het comfort en gemak voor de consument garandeert.

Omgekeerde logistiek
Een efficiënte logistiek in uw webwinkel heeft ook te maken met een goede klantervaring bij een eventuele retourzending van het product. Deze mogelijkheid is heel gebruikelijk in kledingwinkels, schoenen en andere persoonlijke spullen die vaak moeten worden geruild.

Voor de e-shop is het interessant om de informatie over de retourzending te verzamelen, de redenen te begrijpen en de producten te controleren die de meeste herroeping veroorzaken. Het beheren van deze informatie op het moment van de terugkeer zal de verspreiding van deze houding vermijden en zal u helpen om het gedrag van uw klant beter te begrijpen.


Bron: www.ecommercewebshops.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *