23 oktober 2021
online vertaalbureau

Wat is een A/B test?

Een van de belangrijkste tests in digital marketing is wel de A/B test. Ieder Digital marketing bureau gebruikt het tegenwoordig. Maar wat is A/B testen? A/B testen is wanneer twee versies van een pagina worden getoond aan bezoekers om te zien welke beter presteert. Het verschil tussen beide kan zo klein zijn als de kleur van een knop of een klein verschil in tekst op de website. Om een goede A/B test uit te voeren, moet je ervoor zorgen dat sommige bezoekers de ene website te zien krijgen (de A) en andere bezoekers de andere (de B). Er moet dan bijgehouden worden welke van de twee websites bijvoorbeeld de hoogste conversion rate had. Als er genoeg bezoekers de websites hebben bezocht en er is een duidelijke winnaar tussen de twee websites, dan kan je de beste website kiezen om voortaan te gebruiken.

Gebruik meerdere social media platforms

Overweeg om je marketing content op meerdere social media-platforms te plaatsen, per e-mail aan je consumenten te sturen en op je website te plaatsen. Het plaatsen van je content op meerdere social media platforms is een goed alternatief voor het e-mailen naar je klanten. Het kan ook de zichtbaarheid van je content op sociale netwerken vergroten, wat nuttig kan zijn. Plaats altijd je content of een verwijzing hiernaar op je website. Dit geldt vooral voor meer niche types van inhoud, zoals tutorials, gidsen en recensies. Op deze manier wordt je inhoud zichtbaar en kan deze gemakkelijker worden geraadpleegd door je bezoekers.

De juiste timing

Een van de beste manieren om ervoor te zorgen dat je content marketing werkt voor je eindgebruikers is om het op het juiste moment te promoten. Het ideale moment om je content te promoten is wanneer je content het meest relevant is voor je publiek. Om dit te doen, moet je er zeker van zijn dat je publiek klaar is om te klikken op jouw content. Dit kan je testen met verschillende marketing tools. Sommige tools zijn beter dan anderen. Dit ligt ook vaak aan het doel wat je wil bereiken met jouw content marketing strategie. Er zijn veel gratis tools die ook een betaalde versie hebben. Zo kan je eerst testen of de tool doet wat je verwacht voordat je gaat betalen voor de software.