Zakelijk

Verschillende vormen van online marketing

Twijfel je als ondernemer er al heel lang aan om eens van start te gaan met online marketing? Waarschijnlijk hoor je er heel vaak over, ook van andere ondernemers en zul je toch mee moeten met de tijd. Je hebt er alleen zelf vrij weinig verstand van, en daarnaast heb je er ook nog eens helemaal geen tijd voor om het jezelf aan te leren. Wat kun je dan het best doen? Juist: uitbesteden die handel. Er zijn echter verschillende vormen van online marketing waarmee je aan de slag kunt. We zetten er een aantal voor je op een rij zodat je goed kunt nadenken over wat interessant voor jou kan zijn.

SEO

Een van de oudste vormen van online marketing is SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd. Het gaat hierbij om het optimaliseren van je website om zo hoger in de gratis resultaten van de zoekmachine terecht te komen. Een voorbeeld van een website die dit aanbiedt is bijvoorbeeld: Axeldeboer.nl. Samen ga je aan de slag om techniek, content en autoriteit te verbeteren op je website om zo meer organische bezoekers naar je website te genereren.

Adverteren in Google  

Een andere vorm van online marketing is Google Ads. Dit is het advertentie gedeelte in Google en is ook meteen het gedeelte waar ze heel veel geld mee verdienen. Je kunt campagnes live zetten om bezoekers naar je website te krijgen en je betaald dan ook per klik, dus per bezoeker die via een van deze campagnes/advertenties binnen komt. Als je hier weinig verstand van hebt, raden we je aan om er niet zelf mee aan de slag te gaan, anders kunnen de kosten wel eens heel hoog gaan oplopen en ga je heel veel geld aan Google betalen, zonder dat er echt iets uitkomt en dat is niet iets wat je wilt natuurlijk.