Timemanagement
Geen categorie

Tips voor een optimaal timemanagement

Herken je het? Nog even snel de presentatie in orde maken of even de stukken uitprinten voor het overleg. In de avond nog even werken omdat je anders de volgende dag weer achter de feiten aanloopt? Dan is het tijd om wat te doen aan time management. Wij geven je een aantal tips waardoor je effectiever met je tijd om kunt gaan.

Schrijf alles op

Begin met het opschrijven van taken die je nog moet uitvoeren. Door het inzichtelijk te maken, kan je het uit je hoofd zetten. Op deze manier wordt je minder chaotisch en hou je tijd over om sneller zaken op te pakken.

Prioriteiten stellen

Nu je de taken hebt opgeschreven, kun je gaan beoordelen wat echt belangrijk is. Keuzes maken. Ook al heb je nu alles opgeschreven; er komen nog steeds dagen waar je niet toekomt aan geplande taken. Daarnaast laat je je minder afleiden en verhoogt je focus.

Gebruik je tijd efficiënt

Zit jij veel in de auto? Bekijk dan eens naar de mogelijkheden om je te laten rijden. Wat dacht je van een directiechauffeur in Groningen? Of na een heerlijk zakelijk diner laat jij je brengen door een studentchauffeur naar jouw grachtenpand in Utrecht. Je zult merken dat je de tijd onderweg nuttig kunt gaan gebruiken. Dat ene mailtje waar je geen tijd voor had? Die behandel je gewoon onderweg.

Heb plezier in je werk

Naast alle tips gaat het natuurlijk om plezier. Heb je plezier in je werk? Dan zul je zien dat het je allemaal een stuk makkelijker afgaat.