Zakelijk

Tips om je werkplek zo productief mogelijk in te richten

De manier waarop je je werkplek inricht kan van grote invloed zijn op je productiviteit en op je stemming. Rust in je hoofd begint met een opgeruimde omgeving; zo ook als het aankomt op je werkplek. In deze blog vind je tips om je kantoor zo efficiënt mogelijk in te richten. 

Geluid

Veel mensen kunnen zich niet goed concentreren als het rumoerig is in hun werkomgeving. Toch zijn er bepaalde geluiden die de productiviteit kunnen verhogen. Je zou ervoor kunnen kiezen om de airco aan te zetten, al is dit in de winter natuurlijk een minder goed plan. Ook bestaan er bepaalde muziekjes die je productiviteit een boost kunnen geven. Deze muziekjes vind je bijvoorbeeld op YouTube. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je het best werkt in absolute stilte. 

Het inrichten van je bureau

Wanneer je een een taak uitvoert waarbij je je goed moet concentreren, werkt een opgeruimd en leeg bureau over het algemeen het fijnst. Aan de andere kant kan een rommelige omgeving je helpen om nieuwe ideeën te genereren. Het is dus van belang om te kijken wat voor jou het best werkt. Een leeg bureau hoeft natuurlijk ook niet volledig leeg te zijn. Je zou ervoor kunnen kiezen om je bureau minimaal in te richten; je kunt bijvoorbeeld edelstenen kopen. Bij http://www.irida.nl/ vind je verschillende soorten edelstenen die je prima op je bureau zou kunnen plaatsen ter decoratie.

De temperatuur

Verder is het van belang dat je voor een aangename temperatuur zorgt in je werkomgeving. Uit onderzoek blijkt dat een temperatuur van tussen de 19 en 21 graden perfect is voor op kantoor. Toch zal dit ook per persoon verschillen, de één heeft het nu eenmaal sneller koud of warm dan de ander. Het is in ieder geval van belang dat er genoeg frisse lucht is.

Ook interessant: pennen bedrukken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *