Zakelijk

Tips bij het bedenken van een bedrijfsnaam

De naam van je bedrijf is ontzettend belangrijk. Het is de naam waar je onder bouwt, onderneemt en hard werkt. Het is tevens het eerste wat mensen te weten komen over je bedrijf. Het is dan ook belangrijk om een goede en krachtige bedrijfsnaam te hebben. In deze blog geven wij een aantal tips bij een belangrijke stap voor je bedrijf: je bedrijfsnaam bedenken

Passend bij de doelgroep

Kies een naam die je doelgroep zal aantrekken. Dit is belangrijker dan je eigen voorkeur. Zorg dat je weet wat je verkoopt, aan wie en waarom. Daarbij kan je bedenken wie je met je bedrijf wil zijn en wat je kernwaarden inhouden. Met deze informatie kan je met een brainstormsessie beginnen. Met de opties uit je brainstormsessie kan je altijd bij de doelgroep nagaan welke namen ze aantrekkelijk vinden. 

Zorg dat de naam makkelijk te onthouden is

Een korte en krachtige naam is duidelijk en blijft goed hangen. Zulke namen zijn namelijk makkelijker te verwerken. Verwarring of langdradigheid wil je echt vermijden met je bedrijfsnaam. Laat de naam uit maximaal 3 lettergrepen bestaan. Zorg er ook voor dat de naam vloeiend is. Zulke namen wekken een vertrouwde indruk en blijven beter hangen. 

Gebruik geen merknaam

Het is niet toegestaan om een bestaande merknaam te gebruiken. Merknamen staan namelijk erg sterk in hun merkrecht. Zorg ook dat je naam niet te veel op een merk lijkt. Daarbij moet je ook letten op de kleuren en de eventuele vorm van het logo. Als je zelf een merk van je bedrijf wil laten maken moet je jouw merk vastleggen bij een merkenbureau.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *