23 oktober 2021

Starten met vloggen? Gebruik deze tips!

Tegenwoordig kan je er als onderneming bijna niet meer omheen: het gebruiken van vlogs om jouw publiek beter te bereiken. Vloggen geeft je als onderneming namelijk de mogelijkheid om een persoonlijke band met klanten te creëren. Zowel kleine bedrijven en start-ups als mensen die inkomsten genereren uit hun passies zoals kunst, schrijven en coaching halen hun voordeel uit vlogs die op een interactieve manier het contact aangaat met klanten en publiek. Om hiermee aan de slag te gaan, geven we je enkele handige tips die kunnen bijdragen aan een uitstekende vlog-strategie!  

Werk aan video’s die boeiend zijn 

Om ervoor te zorgen dat jouw publiek direct zal afstemmen op jouw kanaal wanneer je net een nieuwe video hebt geüpload, is het van belang om vlogs te produceren die educatief, vermakelijk, interessant en van een goede kwaliteit zijn. Om dit voor elkaar te krijgen, besteed je uitgebreid aandacht aan het plannen van de inhoud. Bereid je vlogs daarom voor op een manier zoals een schrijver van een boek zijn hoofdstukken zou indelen. Geef invulling aan verschillende onderwerpen die je wilt behandelen en doe wat onderzoek naar de beste manieren om iets in beeld te brengen en uit te leggen. Een handige manier om aan de slag te gaan met een leuke video, is door een bepaald probleem centraal te stellen om daarvoor vervolgens mogelijke oplossingen te bedenken. Kies voor een boeiende manier van het vertellen van een verhaal, in plaats van het proberen iets te verkopen.  

Houd er overigens ook rekening mee dat de locatie van jouw vlogs goed bij je passen. Zoek eens op valo-online.events  als je denkt aan het opzetten van een professionele studio voor het beste vlogresultaat!  

Verkoop niet, maar geef ruimte aan je producten en diensten 

Hoewel het belangrijk is om je verkoopdoel niet centraal te stellen in het concept van je video, heb je uiteraard alle ruimte om je producten of diensten te introduceren. Dit kan je doen door middel van informatieve video’s die een uitleg geven over het gebruik, de functies en het nut van een bepaald product.