Geen categorie

Kipling: Nu en Vroeger

Kipling is een merk dat in de nieuwe generaties nog niet heel bekend is. Maar iedereen die ouder was dan zeven na het jaar 2000 heeft wel een idee dat Kipling een rugzak is. Het merk Kipling is daarnaast sinds kort ook nog een comeback aan het maken. En weet jij niet wat Kipling is of wil je weer je geheugen opfrissen van hoe het allemaal begon? Dan zit je hier aan het goede adres. We bespreken de Kipling van vroeger en die van nu. Hoe is het ontstaan en hoe zijn ze gegroeid vind je allemaal hier.

Vroeger

We beginnen bij het begin. Kipling is begonnen in Antwerpen, een stad in België in het jaar 1987. Hierna groeide het al snel in populariteit door het iconische design van Kipling. Met iconische denken we terug aan de Kipling rugzakken die gemaakt zijn van het materiaal nylon in een gerimpelde vorm. Hierbij stond multifunctionaliteit centraal. Daarbij kwam ook de missie die zij opzetten tijdens de piek van hun populariteit tussen 1990 en 2000. Deze missie was om individuen te helpen tijdens hun zoektocht naar inspiratie en het volgen van hun dromen. Een woordvoerder van Kipling legt de missie als volgt uit: 

“We willen jou in staat stellen om je eigen weg te gaan. Daarom steken we al onze creativiteit en gedurfde ideeën in het ontwerpen van doordachte designs die informeel en cool zijn. Simpelweg, we ontwerpen tassen die jou op weg zetten én je leven lichter maken.’’ (bron: https://www.kipling.com/nl-nl/about-us/).

Nu

Tegenwoordig heeft Kipling wel 436 winkels verspreid in 80 landen, maar dit is niet de comeback die ik bedoelde. De echte comeback is namelijk de vintage trend die is teruggekomen. Veel mensen tussen de 20 en 30 jaar oud gaan namelijk graag naar kringloopwinkels en thrift stores om hun kleren te kopen. Deze vintage trend geldt ook voor Kipling aangezien de iconische tas niet te missen is (Bron: maeshillscollection.com)!