30 november 2021

Hoe maak je als werkgever gebruik van een thuiswerkvergoeding?

Helaas stijgt het aantal besmettingen van het coronavirus in een rap tempo. Nederlanders zijn weer verplicht om vanuit huis te werken. Voor sommige sectoren is dit helemaal niet zo erg. Zij zijn juist flexibel en kunnen zich makkelijk aan de situatie aanpassen. Om werken vanuit huis nog meer te stimuleren is het mogelijk om een thuiswerkvergoeding uit te keren. In dit artikel leg ik uit hoe je als werkgever gebruik maakt van een thuiswerkvergoeding.

Thuiswerken wordt steeds meer geaccepteerd

Er zijn steeds meer werkgever en werknemers die wel kunnen wennen aan het idee om meer thuis te werken. Het bevalt ze eigenlijk prima. Als werknemer hoef je niet meer elke ochtend in de file te staan en als werkgever hoef je niet meer grote werkruimtes af te huren. Daarnaast wordt de technologie om met elkaar te communiceren steeds beter. Waardoor er bijna geen belemmeringen meer zijn om niet vanuit huis te werken. 

Verandering in de wet

Sinds het begin van de coronacrisis zijn er steeds meer werkgevers die gebruik maken van een vergoeding voor het werken vanuit huis. Het is zelfs zo dat in het belastingplan van 20222 staat dat een thuiswerkvergoeding wordt vrijgesteld van loonbelasting. Dit betekent dat het niet meer langer uit de werkkostenregeling betaalt hoeft te worden. 

Hoe werkt een thuiswerkvergoeding?

Door gebruik te maken van een app van Reisbalans is het voor de werknemers mogelijk om aan te geven wanneer ze vanuit huis werken. Deze app staat verbonden met de salarisadministratie. Dit zorgt ervoor dat de vergoeding automatisch uitgekeerd wordt. Daarnaast is de werkgever in staat om zelf de hoogte van de vergoeding te bepalen.

Wil je graag meer weten over een thuiswerkvergoeding? Neem dan zeker een kijkje op www.reisbalans.nl.