Online Marketing

Hoe krijg je meer leads binnen?

Het verkrijgen van leads is voor veel bedrijven eerder een last dan een lust. Het is vaak erg lastig om de juiste kwalitatieve lead naar jouw website, bedrijf, winkel of showroom te krijgen. En daarom is het genereren van leads een vak apart. Je moet gedreven genoeg zijn om leads binnen te halen en te overtuigen. Daarnaast zijn er veel meer varianten van het verkrijgen van die leads. Die varianten gaan we nu graag met je bespreken.

Cold calling

We kennen allemaal wel het fenomeen van koude bellers. Je wordt rond etenstijd gebeld door een energiemaatschappij met de vraag of je eventjes naar een interessante aanbieding wilt luisteren. Jij wilt net beginnen aan het eerste stukje vlees en wordt dus weer eens gestoord. Vaak werkt deze manier niet goed bij de huidige generatie. Wel weten ze vaak de oudere generatie te overtuigen van hun diensten en worden er langdurige contracten afgesloten. Voor ons is dit geen prettige lead generation.

Online marketing

Online marketing kan je inzetten als lead generation voor jouw bedrijf. Omdat online marketing te breed is, kan je het onderverdelen in verschillende disciplines. Denk hierbij aan SEO, SEA, CRO, Email, Social Media en Affiliate marketing. Jouw doelgroep kan je dankzij een aantal van deze disciplines heel doelgericht targetten waardoor jouw lead binnen handbereik is. Zonder dat ze het zelf door hebben weet jij ze te pakken met interessante informatie. Het meest ideale is het als jij de lead zo warm hebt gemaakt dat ze uit zichzelf contact met jou gaan opnemen. Weg met die koude belletjes en hallo warme leads!

Lead generation

Welke manier jij dan ook gebruikt, als deze werkt dan is er niks aan de hand. Op het moment dat je echt verlegen om leads zit is het interessant om je hier eens verder in te verdiepen.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *