LinkedIn marketing
Zakelijk

Handige LinkedIn weetjes voor de marketing

LinkedIn-volgers zijn niet eenvoudig te genereren. In tegenstelling tot Instagram, Facebook of Pinterest wordt er zorgvuldiger gekozen welke pagina te volgen. Het is daarom des te belangrijker dat de inhoud van hoge kwaliteit is. Dat zou de basisvereiste moeten zijn.

Als dit het geval is, kunnen de onderstaande tips de betrokkenheid en het aantal volgers verhogen. Bovenal zijn tips zoals het integreren van de “Volgen”-knop en de “Uitnodigen”-functie voor paginabeheerders quick wins die iedereen snel kan implementeren.

Plaats Facebook-volgeradvertenties

Aangezien de kosten per volger lager kunnen zijn als je een conversiecampagne op Facebook voert in plaats van volgeradvertenties via LinkedIn marketing. Bij de tweede is het doel “linkklikken” en de bestemmingspagina is de LinkedIn-bedrijfspagina.

Het is hier moeilijker om succes te meten omdat de volgers niet duidelijk aan de Facebook-advertentie kunnen worden toegewezen, maar als er geen andere maatregelen worden genomen om volgers te genereren, kunnen de kosten per volger bij benadering worden berekend.

Vul het bedrijfsprofiel volledig in

Een volledig ingevuld bedrijfsprofiel zou de basisvereiste moeten zijn, maar is niet altijd vanzelfsprekend. Hoe meer hier wordt ingevuld, hoe beter voor de LinkedIn-zoekopdracht. De beschrijvingsteksten kunnen ook belangrijke trefwoorden bevatten waarvoor je in de LinkedIn-zoekopdracht zou willen verschijnen. Daarnaast hecht het LinkedIn-algoritme minder belang aan een pagina die niet volledig is ingevuld.

Plaats regelmatig inhoud van hoge kwaliteit

Het is ideaal om regelmatig content te delen op de LinkedIn bedrijfspagina. Op veel plaatsen kun je tot 20 artikelen per maand lezen, maar dat lukt nauwelijks een bedrijf. In ons geval is dat 1 post per week en hiermee kan er ook een gestage volgersgroei realiseren met juiste LinkedIn marketing.

Als je toch een blog runt, heb je de inhoud al klaar. Dan moet je gewoon nadenken over de attributen als een korte tekst die nieuwsgierigheid wekt naar het artikel en, indien nodig, een aangepaste afbeelding voor de post invoegen.

Post op het juiste moment

Berichten moeten via LinkedIn marketing worden geplaatst op het moment van de grootste activiteit. Je kunt dit individueel analyseren voor jezelf en jouw doelgroep, of beginnen met de algemeen bekende tijden. Tools zoals SproutSocial helpen bij het plannen van posts op sociale media.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *