23 oktober 2021

Chatbot woonboulevard

Er zijn ontzettend veel woonboulevards te vinden in ons land. Denk hierbij van Ikea tot aan leen bakker. Al deze woonboulevards zijn tegenwoordig ook online te vinden. Van klein tot groot elke woonboulevard bevat zijn eigen informatie online. Zo kunnen hier de openingstijden staan of bestellingen worden geplaatst. Kortom als woonboulevard is het belangrijk dat je online te vinden bent voor je klanten. Om deze onlinebereikbaarheid te verbeteren kan een chatbot een goede uitkomst zijn. Hier kunnen klanten vragen stellen die niet op de website te vinden zijn. Dit kan gaan om de voorraad of om inhoudelijke vragen.

Wat houdt een chatbot?

Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner. Een chatbot is verantwoordelijk voor het beantwoorden van veel gestelde vragen, helpen websitebezoekers verder en verzamelen 24 uur per dag warme leads. Doormiddel van het kenniscentrum dat is opgesteld door onze chatspecialisten kan er antwoord worden gegeven op de vraag van de klant. Hierbij kan het zo zijn dat de chatbot vragen terugstelt aan de klant om tot een zo concreet mogelijk antwoord te komen. Op deze manier beantwoord de chatbot de vragen van de klanten.

Toegevoegde waarde van een chatbot

Met de chatbot van Chatkracht ga je voor een snellere klantenservice, betere bereikbaarheid en hogere conversie. Een chatbot zorgt voor tijdswinst. Doordat de chatbot de vragen beantwoord van de klanten wordt er een taak uit handen genomen van de klantenservice. Zij hebben dan weer tijd voor andere werkzaamheden. Op deze manier wordt de klanttevredenheid ook verbeterd aangezien er 24/7 direct antwoord wordt gegeven op de vraag. De chatbots worden continu slimmer en effectiever. Elke interactie met een klant zorgt voor ontwikkeling van de chatbot. Zo is de chatbot steeds beter in staat om de websitebezoekers te woord te staan.